Serwis www.wrotacelne.pl wykorzystuje pliki cookies, które umożliwiają i ułatwiają Ci korzystanie z jego zasobów. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies, zapisywane na urządzeniu użytkownika, w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika, ewentualnego logowania i podtrzymania sesji (tam, gdzie jest to wymagane) oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję cookies

Polska wersja English version

Interfejs wizualny

Interfejs wizualny jest aplikacją działającą w trybie on-line, udostępnianą w formie usługi (SaaS). Służy on do przygotowywania i wysyłania elektronicznych dokumentów do systemów celnych, a także do kontrolowania aktualnego stanu obsługi poszczególnych spraw.

Aplikacja ta umożliwia:

  • generowanie elektronicznych dokumentów zgodnie ze strukturą danych wymaganą przez poszczególne systemy celne
  • importowanie dokumentów utworzonych za pomocą innych aplikacji
  • zapisywanie szablonów i korzystanie z nich podczas tworzenia nowych dokumentów
  • wysyłanie komunikatów do systemów celnych za pośrednictwem interfejsu niewizualnego
  • odbieranie komunikatów zwrotnych z systemów celnych
  • wiązanie zarejestrowanych dokumentów, wysłanych i odebranych komunikatów w całość sprawy, a także automatyczną kontrolę aktualnego stanu obsługi poszczególnych spraw
  • wyszukiwanie dokumentów i komunikatów

Użytkownik pracuje w aplikacji internetowej Wrota Celne i za jej pomocą tworzy dokumenty, które mają zostać wysłane do systemu celnego, zleca ich wysłanie, a następnie ma możliwość obserwacji aktualnego stanu ich obsługi.

Zalety takiego scenariusza:
  • brak potrzeby utrzymywania własnego oprogramowania do tworzenia zgłoszeń celnych przy zachowaniu możliwości tworzenia tych dokumentów za pomocą aplikacji; aplikacja jest na bieżąco aktualizowana
  • skuteczniejsze wsparcie techniczne dzięki możliwości podglądu on-line bieżącej sytuacji u klienta przez pracowników Centrum Wsparcia
  • dodatkowe wsparcie techniczne również na etapie przygotowywania dokumentów, a nie tylko na etapie przesyłania komunikatów do i z systemów celnych
Wady takiego scenariusza:
  • możliwość wprowadzania danych jedynie ręcznie lub przez wczytanie gotowego pliku XML (możliwe jest też zapisywanie szablonów dokumentów dla łatwiejszego tworzenia większej liczby podobnych zgłoszeń)
  • konieczność połączenia z Internetem również w trakcie przygotowywania zgłoszeń celnych, a nie tylko w czasie wysyłania i odbierania komunikatów
Taki sposób pracy polecany jest firmom wysyłającym stosunkowo niedużą liczbę komunikatów lub wysyłającym większą liczbę zgłoszeń podobnych do siebie, dla których ważniejsza jest sprawna komunikacja z systemem celnym, niż możliwość automatycznego generowania zgłoszeń celnych z danych już zgromadzonych w firmie, np. w systemie magazynowym.